dinsdag 23 oktober 2007

'Man Bijt Hond' bijt niet, de Sultan van Oman wel



Heel bizar, na het posten van het bericht 'bekendheid?' ging direct de telefoon: de NCRV Man Bijt Hond wilde vandaag langskomen in het kader van het afbranden van het Armando museum. Mijn blog-verzoek 'kom maar op' werd gelijk gehoord ;) Een korte montage over het werk van diverse Amersfoortse kunstenaars zou de gemeente Amersfoort ietwat moeten troosten dat er nog genoeg aan kunst te beleven is in de stad, na de brand en na het asbest Flehite verhaal. Enthousiast als ik ben zei ik volmondig ja voor deelname, maar helaas hebben ze niet de tijd gevonden langs te komen. Niet getreurd, ik weet uit ervaring dat de tv-wereld altijd onder zware tijdsdruk werkt en vlugvlug. Snel en krachtig zal het wezen. Wellicht meer geluk de volgende keer!

Intussen ben ik druk aan het werk voor de Sultan van Oman. Dat klinkt sprookjesachtiger dan het is, want het is hard werken. Samen met een aantal andere kunstenaars mogen we schilderijen maken die in het nieuwe paleis komen te hangen. Deze week moet het klaar zijn, en de opdracht is pas twee weken terug binnen gekomen bij me. Het werkstuk is 60x80 cm in olieverf, en het ontwerp is geheel van hun kant. Niet helemaal de compositie die ik zou kiezen, alsook het rechtopstaande formaat...maar he, die sultan heeft zo z'n voorkeuren....wordt vervolgd!


Share/Bookmark