maandag 29 oktober 2007

Schilderij voor Sultan van Oman - Painting for the Sultan of Oman

Eindelijk de laatste hand gelegd aan het schilderij voor de Sultan van Oman. De referentie foto's die ik had ontvangen, die het gebied tonen waar de Sultan is opgegroeid, waren erg wazig en vreemd van kleur, dus ik heb aardig wat eigen creativiteit en ervaring er in moeten leggen. De stenen op de voorgrond, de waterval en de rotsen heb ik qua belichting moeten veranderen. Een aantal elementen heb ik toegevoegd en andere dingen, waaronder spelende kinderen, heb ik weggelaten. Het was schilderen met veel details, maar wel leuk werk.
Het schilderij is intussen verscheept.
Waterval 60x80 cm olieverf
Marjolein Kruijt
____
I finished the commissioned oilpainting for the Sultan of Oman. The original images I had to work from, featuring the area where the Sultan grew up, were quite vague and dull of colour. I added some features and excluded playing children on the reference photo's. I had to change the light on the rocks on the foreground and the waterfall. It was a lot of detailed , but pleasant, work. - "Waterfall" 60x80 cm oil on canvas

Share/Bookmark