donderdag 16 juli 2009

Lhasa Apso portret in pastel


Lhasa Apso - honden portret
30x30 cm pastel
hondenportret in opdracht

(NL) Vandaag heb ik deze 'vip' redactie hond geportretteerd van hondenmagazine WRAF. Deze eenkennige rakker moest niets van mij weten. Met 'het grote oog' hield hij me in de gaten. Een aai zat er dus ook niet in! De kop verbergen en de kop schudden met de lange haren onder luid geblaf saboteerde hij de onmogelijke fotoshoot.
Om dit grappige karakter te vangen heb ik besloten een behouden-lichaamshouding te gebruiken voor het portret. Met een oog slaat hij de kijker toch gade. het rood refereert aan zijn protesterende houding, het licht blauwe naar zijn lieve kant naar zijn baasje toe.

(E) Today I made a portrait of 'VIP' dog Bailey for a dutch dog magazine. He didn't want to know me at all when we met. Staring at me with a 'big eye'. He kept on shaking his head and tangling his hair, barking all the way. Which was very funny, but didn't help me getting some reference photographs. To capture this character I chose a hesitant posure, using 'the big eye' for contact with the viewer. The red colour represents his protest in connecting with people, the blue background referring to his sweetness towards his boss. After all, he has his favorite toy with him!

Share/Bookmark