donderdag 15 april 2010

cocker spaniel

Cocker Spaniel
aquarel/watercolour 16x16 cm
te koop / for sale
incl. lijst 27x27cm

Ik wilde een illustratie maken van een cocker spaniel met bal, maar helaas had ik er geen in de buurt wonen die voor me kon poseren. Deze aquarel schets heb ik gemaakt met behulp van cockers die in een andere positie zitten. De vacht wilde ik zwart/wit, dus dat was niet zo ingewikkeld. Intussen kan ik veel hondenrassen al dromen zo vaak ik ze heb getekend. Dat scheelt, zo wordt het steeds makkelijker werkstukjes te maken naar idee i.p.v. werkelijkheid.
___
I was inspired to make a study of a cocker spaniel holding a ball, but I don't know one who could pose for me in the area where I live. This sketch I made using reference material with cockers in different poses. I wanted to paint the furr black/white, so that wasn't so complicated. I've drawn dogs so many times, which makes it easier to create sketches based on ideas in stead of a realistic portrait from reality.

Share/Bookmark