dinsdag 21 december 2010

Dachshund / Teckel in olieverf

Fay - dwergteckel X kaninchen portret (2010)
oil | olieverf 30x30 cm

(NL) Afgelopen week heb ik dit portret voltooid in opdracht. Ik wilde dat haar snuit los kwam van het schilderij, en heb de lichtval op haar vacht daarom aangepast. Het was even puzzelen, maar de combinatie van een rustige achtergrond en diagonale lichtval pakt de sfeer die ik zocht. Vaak pas ik de houding van de kop en lijf aan naar eigen inzicht, zodat het past bij het karakter van het dier.
(E) Last week I finished this portrait in commission. I wanted depth in her snout, so I changed the lightfall on her fur. It was a bit of a puzzle, but the combination of the diagonal lightfall and simple background captured the sphere I was looking for. It's common for me to change the pose of head and body in portraits, to capture the right character of the animal.
Share/Bookmark